چگونه از لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنم؟ (قسمت دوم)
نوشته شده توسط : گیاهان

در قسمت قبل به معرفی انواع لامپ رشد گیاه پرداخته و دو نور سرد و گرم را توضیح دادیم.

امروز نیز در ادامه این بحث به نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت.

 
لامپ رشد در مقابل وسایل روشنایی رشد
لامپ های رشد راحت ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. شما به سادگی یک لامپ 
یا وسایل قدیمی را بردارید و لامپ را با یک لامپ مخصوص رشد تعویض کنید. این با لامپ های
رشته ای، فلورسنت و LED کار می کند.
 
این لامپ ال ای دی یک چراغ رشد عالی برای گیاهان آپارتمانی شما است، به خصوص در یک
مکان مشترک مانند اتاق نشیمن. مستقیماً به یک فیکسچر معمولی می‌پیچد و طول موج‌های
مناسبی را برای گیاه شما ساطع می‌کند که هنوز برای چشم آسان است.
برای خرید smd و ال ای دی رشد گیاه به ایران گرولایت مراجعه کنید.
 
اگر فقط از یک لامپ استفاده می کنید، برای چندین گیاه کافی نیست. اگر چندین گیاه آپارتمانی
دارید، وسایل روشنایی گزینه بهتری هستند. با این حال، آنها گران تر از یک لامپ هستند.
 
چراغ های Grow به طور منحصر به فردی طراحی شده اند تا نور مناسب را به همه گیاهان شما 
ارائه دهند. آنها گرما نمی دهند و طیف وسیع تری از نور را نسبت به لامپ های جداگانه ارائه می دهند.
 
من شخصاً به دلیل فضا از وسایل روشنایی استفاده نمی کنم، اما آنها نیز بسیار گران هستند.
یک جایگزین ارزان‌تر برای وسایل روشنایی، نوارهای LED هستند. این نوارهای نوری رشد
LED Mosthink مقرون به صرفه هستند، به راحتی تنظیم می شوند، می توانند برای چندین
گیاه استفاده شوند و طیف کاملی را منتشر می کنند و نور طبیعی خورشید را تقلید می کنند.
نحوه راه اندازی لامپ های تک رشد
وقتی صحبت از راه اندازی چراغ های رشد در خانه شما می شود، امکانات بی پایان هستند. 
شما می توانید به دنبال عملکرد باشید، که اگر بذر شروع کنید یا غذاهای کوچکتری مانند
کاهو را پرورش دهید، عالی است.
 
یا می‌توانید مانند کابینت گلخانه‌ای و لامپ‌های آویزانم، کارهای تزئینی، زیبایی و کاربردی داشته
باشید. ابتدا اجازه دهید در مورد استفاده از لامپ های تک رشد صحبت کنیم. اگر فقط چند گیاه
دارید که می خواهید آنها را روشن کنید، می توانید از لامپ های تک استفاده کنید.
 
من چند عدد از سقف آویزان دارم تا به نور برخی از گیاهانم در مناطق تاریک خانه کمک کند. 
برای آویزان کردن آنها، من فقط از یک طناب بلند و قلاب های کوچک فنجانی که به سقف پیچ
شده اند استفاده می کنم.
 
از آنجایی که گیاهان نباید 24/7 نور دریافت کنند، مطمئن شوید که چراغ‌های رشد شما تایمر
روشن باشد. من از این دوشاخه‌های هوشمند برای تنظیم یک برنامه زمان‌بندی استفاده می‌کنم
تا فراموش نکنم چراغ‌های رشد را فراموش کنم. من آنها را به مدت 8 ساعت در روز روشن می گذارم،
و آنها کاهنده روشنایی ندارند.
نحوه نصب چراغ های رشد روی قفسه یا کابینت
در ادامه اجازه دهید در مورد نصب چراغ های رشد در قفسه یا کابینت صحبت کنیم. یک قفسه یا 
کابینت خوب و محکم انتخاب کنید. یک واحد قفسه بندی سیمی عالی است زیرا به راحتی در فروشگاه
سخت افزار یافت می شود، نسبتاً ارزان است، و به راحتی قابل نصب و تمیز نگه داشتن آنها است.
 
رفتم برای کابینت شیشه ای ایکیا فابریکور. شما می توانید کل پست تنظیم کابینت شیشه ای Ikea 
من را اینجا ببینید. این یک کابینت تزئینی کوچک زیبا با پنجره های شیشه ای و قفسه های شیشه ای
است که اجازه می دهد نور به راحتی از آن عبور کند. ایکیا گزینه های عالی و مقرون به صرفه ای برای کابینت های گلخانه ای دارد.
در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که چگونه چراغ رشد خود را تنظیم کنید. برای یک قفسه بزرگتر، مانند
یک واحد قفسه بندی سیمی، احتمالاً نور رشد طولانی تری می خواهید.
 
لوله های فلورسنت گزینه بسیار خوبی هستند زیرا 75 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و 10 برابر 
بیشتر از لامپ های سنتی عمر می کنند. برای تنظیم این موارد، از قلاب های S برای اتصال به واحد
قفسه بندی استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید، همانطور که گیاهان شما بلندتر می شوند، باید قفسه یا چراغ رشد را بالا ببرید.
برای کابینت گلخانه‌ام، این نوارهای LED را انتخاب کردم زیرا به پیچ نیاز ندارند. من به سادگی از چسب
دو طرفه برای چسباندن آنها به بالای کابینت استفاده کردم. آنها همچنین گرما نمی دهند، بنابراین گیاهان
من می توانند با خیال راحت در نزدیکی رشد کنند.
 
مطمئن شوید که چراغ های رشد شما تایمر روشن است. نوارهای LED که من در کابینت گلخانه خود استفاده
می کنم دارای تایمر مناسب 2، 4 و 8 ساعته هستند. من آن را روی یک تایمر 8 ساعته با روشنایی 100٪ نگه
می دارم. بعد از مدتی آزمون و خطا متوجه شدم که این برای گیاهان من بهترین است.
لامپ رشد گیاه چقدر باید به گیاهان آپارتمانی نزدیک باشد؟
چراغ های رشد آویزان بهترین راه برای تقلید از خورشید است زیرا نور را از بالا می رساند. اگر چراغ‌های رشد را 
در یک زاویه قرار دهید، ممکن است نور را به طور یکنواخت توزیع نکند.
 
نور همیشه باید به کل گیاه برسد، در غیر این صورت به صورت مورب در جهت منبع نور رشد می کنند. چراغ‌های
رشته‌ای باید همیشه حداقل دو فوت از گیاهان شما فاصله داشته باشند، زیرا گرمای زیادی از خود ساطع می‌کنند
و می‌توانند به شاخ و برگ آسیب بزنند.
فلورسنت ها باید حداقل یک فوت از گیاهان شما فاصله داشته باشند، بنابراین همانطور که گیاه شما رشد می 
کند، حتما ارتفاع نور رشد را تنظیم کنید. لامپ های LED تقریباً هیچ گرمایی نمی دهند، بنابراین رشد گیاهان
آپارتمانی در فاصله 6 اینچی از آنها بی خطر است.
 
این باعث می شود چراغ های LED برای فضاهای تنگ مانند قفسه بندی یا کابینت های گلخانه ای مناسب
باشند. من شخصاً از همه چراغ های LED استفاده می کنم تا حدس و گمان را برطرف کنم. کارها را آسان می کند!
چه مدت باید چراغ های رشد گیاه را روشن بگذارم؟
علاوه بر نزدیکی به گیاه، زمان روشن گذاشتن چراغ‌های رشد و استحکام بخش‌های حیاتی معادله است.
وقتی گیاهان در معرض نور قرار می گیرند، به سختی در حال فتوسنتز هستند.
 
بنابراین اگر گیاهان آپارتمانی خود را بیش از حد در معرض دید قرار دهید، آنها «سوخته خواهند شد». گاهی 
به معنای واقعی کلمه. و می تواند به شاخ و برگ آنها آسیب برساند، از گلدهی جلوگیری کند و آنها را خشک کند.
 
به طور کلی، گیاهان به حداقل 8 ساعت تاریکی در روز نیاز دارند، گاهی اوقات بیشتر. تاریکی بخش مهمی از رشد 
گیاه است زیرا زمانی است که از انرژی ذخیره شده برای رشد و گل دادن استفاده می کند.
 
اکثر گیاهان آپارتمانی با 8 تا 10 ساعت نور خورشید در روز عملکرد خوبی دارند، اگرچه گیاهان گلدار ممکن است
به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. بیش از همه، گیاهان قوام را دوست دارند. یک تایمر روی چراغ های رشد خود
نگه دارید تا به گیاهان خود چرخه نوری بدهید که به رشد و سلامت آنها کمک می کند.
کاری که من با چراغ های رشدم انجام می دهم…
این بیشتر به یک هنر تبدیل می شود تا یک علم بسته به گیاهانی که دارید و چراغ های رشدی که استفاده می
کنید. من به شما خواهم گفت که چگونه به تعیین این موضوع نزدیک شده ام:
 
اول، من از تمام چراغ های LED استفاده می کنم تا حدس و گمان را از نزدیکی دور کنم و از گرما و سوختگی جلوگیری کنم.
دوم اینکه، من چراغ ها را با قدرت کامل (اگر سطح شدت داشته باشند) به مدت 8 ساعت در روز روشن نگه می دارم.
سوم، من گیاهان را حدود یک فوت دورتر از چراغ‌ها قرار می‌دهم و در طی چند هفته آنها را نزدیک‌تر می‌کنم و نحوه 
برخورد آنها با نور را نظارت می‌کنم. از طرف دیگر، می‌توانید چراغ‌ها را در مکان پایین‌تری قرار دهید و گیاهان را درست
زیر آنها قرار دهید. سپس به تدریج شدت را افزایش دهید و عملکرد گیاهان خود را کنترل کنید.
هنگامی که یک چیدمان مناسب برای فضا و گیاهان خود پیدا کردید، از آن استفاده کنید! گیاهان شما با کمی نور
اضافی شروع به رشد می کنند و شما می توانید فصل رشد خود را افزایش دهید و به رشد گیاهان آپارتمانی خود کمک کنید!




:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: